top of page

De pissed off plant-spirits

Soms krijg ik wel erg bijzonder vragen…. Zoals deze (gedeeld met toestemming van cliënt)

“Lieve Vivianne kun jij mij helpen Ik ben de hele nacht wakker gehouden door een entiteit..of meerdere? En mijn dochter ook. Het voelde altijd heel fijn en rustig in ons nieuwe huis maar vannacht was t mis. We hebben gister nieuwe planten gekocht voor de slaapkamer, en mijn dochter had t erover dat ze een man bij de plant zag. Ook was ik gister toen ik de slaapkamer binnenkwam ineens heel misselijk en trillerig? Ik kan er geen contact mee maken & vind ik veel te eng. Wegsturen lukte niet. Kun jij er iets mee?” Nou vind ik mezelf best nuchter (voor de spiri-wereld dan he 😉 ) en denk ik altijd eerst in logische/aardse verklaringen, ken ik de kracht van gedachte maar al te goed en geloof ik ook best in toeval. De afgelopen dagen was de energie behoorlijk intens. Dat kan oa (vlagen) misselijkheid, bibberitis, en wegtrekker-gevoel geven. Het zorgt ook vaak voor onrustig slapen, wat meer gebuzz in en om je heen en ‘spirituele drukte’. Tel daar hetgeen de dochter had gezien bij op, en een oude angst wordt al makkelijk getriggerd en aan de plant toegeschreven. Dus ik verwacht iets in die richting. Maar ik wil daar natuurlijk wel goed naar kijken. Dus ik laat haar de planten buitenzetten en foto’s sturen. Maar eigenlijk komt de informatie al gelijk binnestromen.

En ja, echt waar.... Tot mijn stomme verbazing zie ik een hoop kleine venijnige druktemakertjes die echt boos zijn (best een WTF-momentje waar ik eerst even om moest lachen, t zag er best maf uit) Ik krijg door dat het de ‘plant-spirits’ zijn die pissed off zijn…. Het wordt me duidelijk dat de planten ‘geroofd zijn uit hun natuurlijke habitat’. Ze zijn ergens uit de natuur gehaald (losgerukt) ipv gekweekt met de intentie van ‘kamerplant-in-wording’. Daarom zijn die plant-spirits zo pissed off. Later met de foto voelt de plant ook echt ontheemd, zweverig (dat misselijke, dizzie en bibberige gevoel van cliënt) en niet blij dat hij opeens een hangplant is ipv lekker met z’n voetjes in de volle grond. De man die het dochtertje had gezien was de hoeder van de planten (in hun natuurlijk habitat dus). Die kwam gelukkig een stuk 'zachter' over. Ik heb toch echt al het nodige gezien met huisreinigingen &ander afstemmingen, en mijn hele huis hangt en staat ook vol met planten (de meeste aardig op leeftijd), maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt….. Ik heb in de polder wel vaker kleine, sjacherijnige wezentje gezien die in de natuur werkte. Maar die waren groter, en hielden er gewoon niet van gestoord te worden door die ‘rottige mensen’, maar dat was het dan wel, die waren toch echt anders dan deze. Maar deze waren echt serieus pissed off en zagen er knap venijnig uit.

Gelukkig hoorden ze echt bij de plant en is het in huis weer rustig nu de planten weg zijn. Nu maar hopen dat de plant en de spirits hun rust ook weer vinden nu ze in de natuur terug zijn….. Cliënt en ik zijn weer een (op z’n zachts gezegd) verwonderlijke ervaring rijker….

💜 Vivianne

Medium- & Energetisch Therapeut








Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page