top of page

Feest in Vivianne's praktijk


Vandaag is het feest in huize Vissers 🥳

Mijn kleine assistente Triskel is jarig 😻🐈🐾

We hebben al gezongen en poezentaart gegeten 🍰🍣


Zoals dat hoort met van die kleine gids-assistentes diende zij zichzelf aan in mijn leven.

Ik had wel visjes en vroeger hamsters en een cavia. Maar een kat had mijn leven nog nooit verrijkt. Ik ben gek op dieren hoor, maar ook allergisch.... een flat met een klein balkonneke is dan niet ideaal.... dus ik had visjes...... Maarja, 6 jaar geleden dus, was door omstandigheden het kraamhotel van Triskel's mama bij mijn vader thuis. Toen ik hoorde dat die kleine frummeltjes geboren waren wilde ik natuurlijk direct op poezen-kraam visite... 3 van die kleine wurmpjes 🥰 De eerste tijd lieten we ze braaf bij moeder in haar veilige holletje, en bleef het bij naar binnen gluren. Maar toen moeder het nest wat meer begon te verlaten mocht ik ze er voorzichtig uithalen.... *smelt* 🥰 Stiekem veroverde die ene met dat witte veegje op haar neusje mijn hart en ging ik wel erg vaak mij vader op de koffie 😉 Nee Viv allergieën, gaan we niet doen.... hield ik mezelf steeds voor. Tot de mensen-oma van de kersverse poezenkindjes mij hardop hoorde mijmeren dat dit misschien wel DE kans was om het 'een paar dagen' te proberen, en als het dan niet ging ze alsnog naar een ander huisje doorkon... De mensen-oma overlegde dit stiekem met de mensen-mama en bij mijn volgende poezenkraambezoek werd ik ontvangen als poezenmama-in-spee... Maar dan wel van een meisje als dat er bij zat (voor het geval het hier niet zou gaan en ze terug naar moeders zou gaan). Je raad het al, het frummeltje met het witte veegje op haar neusje bleek het enige meisje en werd een paar weken later mijn mooiste verjaardagscadeau ooit🥰 Totaal onervaren als poezenmama leerde Triskel mij razendsnel wat wel, en vooral ook niet, werkt bij poezen-kinders en nog veel meer hield ze mij als poezelige gids bij mijn mensen-lessen. Zo bijzonder hoe zo'n klein schattig frummeltje, ook als ze 6 jaar is, jou kan spiegelen, aanvoelen, bijsturen, liefhebben, laten groeien en als een volleerd gids kan gidsen in jouw leven 🥰 En die allergieën? Euh wie? wat? waar? Daarvan doen we maar net alsof ze niet bestaan. We piepen en kuchen wat harder, nemen dan toch maar en pilletje en pufje en dragen bril ipv lenzen... want eenmaal in huis kun je zo'n schattige, lieve en bijzondere bijdrage aan je levensgeluk toch nooit meer laten gaan......


💜 Vivianne

Medium- & Energetisch Therapeut

19 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page