top of page

Huisreiniging in kerk

Zo eerst maar eens genoten van het lekkere lange weekeind… en bijgekomen van de huisreiniging van afgelopen vrijdag Want dat was toch best een pittige klus. Mooi, maar intens!

De unieke locatie maakte het wel extra bijzonder. De flinke kerk is omgebouwd tot 4 woningen en één van die woningen mocht ik dus reinigen afgelopen vrijdag.


Het is echt een prachtig groot pand, met de nodige details uit de tijd dat het nog een kerk was die prachtig tot hun recht komen in de manier hoe het verbouwd en ingericht is … Maar mij ook voor de nodige uitdagingen stelde met de mega hoge plafonds bij de zij-beuken, open verdieping en ruimtes, doorloopjes en het flinke formaat. En toch was het eigenlijk ook weinig anders dan een ‘gewone’ huisreiniging. Het ging vooral om de energie van vorige bewoners die er niet meer hoorden, helen van pijnstukken, het toe-eigenen van het huis voor de nieuwe bewoners, begrenzen, beschermen, balanceren, dat soort dingen. Op een enkele lastige, hardnekkig plek kreeg ik wel door dat ik er de ‘devotie’ van weleer bij mocht halen om te helpen. Die kon ik ook nog wel omhoog halen (compleet met gezang wat ik zachtjes meende te hoorde). Maar eigenlijk lag die al diep verholen in de aarde, alsof die lag te slapen en er uit zijn winterslaap bij werd geroepen om zich vervolgens weer in alle rust om te draaien en voor de bijzondere bedding van het huis te zorgen. Het pand is ook al ruim 20 jaar kerk af, dat scheelt natuurlijk ook. Plus de cliënten hadden een duidelijk hulpvraag waar ik me op richt. Dat maakt ook het verschil tussen een ‘paranormaal onderzoeker’ en mij. Ik kom er voor de cliënten, om hen te helpen bij hun hulpvraag en om dingen op te lossen, niet omdat het een interessant pand is, een bijzondere geschiedenis heeft of er bv spannende verhalen de ronde doen ofzo.


Het was echt een cadeautje om in dit bijzondere pand mensen te mogen helpen er hun nieuwe Thuis van te maken & Ik wens ze heel veel geluk en liefde in hun prachtige huis.



Denk je nu zo'n huisreiniging is ook wat voor mij of wil je meer weten? Lees dan hier


💜Vivianne Medium- & Energetisch Therapeut viviannespraktijk@gmail.com

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page