top of page

Pippi- Power


Ken je dat? Je wilt iets nieuws doen, maar O help! Dat heb ik nog nooit gedaan! En daar komt het kritische stemmetje; Kan ik dat wel? Het is natuurlijk hartstikke moeilijk. Durf ik dat wel? Lukt me dat wel? Wat zal men wel niet van me denken? Of nog erger; dat kan ik vast niet. Ik doe het natuurlijk fout. Ik ga vast en zeker af. Men vind mij dom enz Met als gevolg dat je het vaak niet eens probeert. Zo jammer, die onzekerheid of zelfs faalangst houd je dan tegen te veranderen en groeien. Geloof me, ik weet er alles van! Het heeft mij ook lang gevangen gehouden.

Terwijl als je heel eerlijk bent, het net zo goed kan dat je er heel goed in bent, het je gemakkelijk afgaat of je het zelfs leuk vind.... Je hebt het immers nog nooit gedaan, dus je weet het niet. Je angst is nergens op gebaseerd. Jezelf voorhouden dat je het wel kunt omdat je het nog nooit hebt gedaan is dus net zo realistisch als al die ondermijnende gedachte.

Als ik merk dat ik iets nieuws eng vind en me daar wat door laat afschrikken, denk ik altijd aan dit plaatje.. Want soms kunnen we allemaal wel wat Pippi-power gebruiken. Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan


delen mag mvv deze pagina


💜 Vivianne

Medium- & Energetisch Therapeut

4 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page