top of page

Ritueel in de praktijk


Vandaag een mooi ritueel gedaan voor &met collega’s van het samenwerkingsverband waar ik deel van uit maak. Een mooi gemêleerd gezelschap met uiteenlopende kwaliteiten (ook niet spiritueel)


Na een warm onthaal in het atelier van een van hun, kwam de vuurschaal en mn keteltje tevoorschijn. Na een korte inleiding nam ik ze mee naar dat wat ze los wilde laten. Dit zette ze in hun blaadjes salie, wat we daarna aanstaken om de transformerende kracht van het vuur zn werk te laten doen en het met de rook te laten verdwijnen. Salie als zuiverend kruid vind ik daar altijd fijn voor. Als je wat loslaat ontstaat er ruimte en kun je wat nieuws uitnodigen. Vandaag deden we dat met kaarsjes en rozenblaadjes. Ook hiervoor nam ik ze weer mee op pad naar dat wat ze vanuit hun hart uit wilde nodigen, wat ze het (volle) licht willen laten zien. Dit zette ze in hun kaarsjes, die daarna uiteraard ook aan gingen om het echt het licht te laten zien, net als de rozenblaadjes om het nog wat extra’s mee te geven. Na de afronding en nog wat info, zodat ze hier op voort kunnen bouwen én zelf ook eens een dergelijk ritueel kunnen doen, was het af.


Het is altijd zo mooi om te zien wat zo’n ritueel met mensen doet. Een deel is meditatie, aarden en bij jezelf komen, dat doet al een hoop met een mens. Maar vaak zie ik dat er ook echt wat van mensen afvalt, men soms eindelijk iets kan laten gaan, alsof het nodig is je dat op deze manier toe te staan. En dan van het uitnodigen… dan zie ik vaak een sprankeling, of zelf vuur in mensen ontstaan, of mensen worden weer hoopvol.... Ja dat zijn voor mij de ‘kadotjes’ van mijn werk 💜 Dank voor jullie vertrouwen en overgave collega’s 🌹

Als je nu denkt; Oh dat wil ik ook! …. Dat kan….Mail me dan bespreken we de mogelijkheden

💜 Vivianne Medium- & Energetisch Therapeut viviannespraktijk@gmail.com

.

27 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page