top of page

Voorjaarskriebels

Bijgewerkt op: 10 mei 2019


Het voorjaar lijkt nu echt losgebarsten De bermen kleuren langzaam geel met de eerste bloemen. Ik zag de koeien weer voor het eerst in de polder lopen En ik zag zelfs al een eend zitten broeden Ook in mijn innerlijke wereld klopt het nu


Weet je nog dat heerlijke weer in februari? Enerzijds leek het op de eerste voorjaarskriebels, wilde ik naar buiten en verwachte ik ook de bruis vanuit mijn binnenwereld. Maar hoe ik ook genoot van dat heerlijke weer, er klopte iets niet. Het bleef stil van binnen, het voelde alsof er nog een dekentje overheen lag. Er gebeurde wel van alles innerlijk, maar op een dieper nivo…. nog lang niet klaar om naar buiten te komen. Eigenlijk was ik daardoor net zo verward als de natuur, de stromingen klopte niet, het liep niet synchroon en voelde wat vreemd. Had jij dat ook?


Terwijl het nu wel klopt! Alles begint weer te stromen en bruisen. Ik strooi rijkelijk m’n zaadjes uit, en heel voorzichtig komen er dingen tot bloei. Ik zit ook op wat grotere nieuwe ideeën te broeden…. Maar soms wil ik dan wel eens vroegtijdig het nest verlaten….. herken jij dat ook? Dat je er eerst heel blij van wordt, maar dat het dan zo groot lijkt, er zo veel bij komt kijken, het je misschien wat overweldigd omdat het onbekend terrein is, en je eigenlijk niet weet hoe & waar te beginnen, waardoor je er een tijdje op broed en het dan stiekem weer naar de achtergrond laat verdwijnen…. Zonde he?!


Een goeie manier om dit te voorkomen is het niet voor mezelf te houden, maar het te delen. Naast de spreekwoordelijke stok achter de deur, geeft iets ‘de wereld insturen' het ook bestaansrecht. Dus bij deze; Ik broed op een online programma dat in het verlengde ligt van de workshop rust in je hoofd.


En jij, waar broed jij op? Wil je dat ook echt de wereld in wilt helpen? Geef het dan bestaansrecht, maak het reëel door het hieronder te delen


delen mag mvv deze pagina


💜 Vivianne

Medium- & Energetisch Therapeut

1 weergave0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page