top of page

De boodschappen om je heen


Ik was vanmiddag aan het wandelen in 'mijn achtertuin' (de polder). Het ligt pal tegen de stad aan, maar voelt gelijk zo anders. Een oase van rust, kwetterende vogeltjes, iedereen groet elkaar. Ik kan daar zo heerlijk ontladen en opladen. En soms krijg ik er prachtige boodschappen op mijn pad.

Vandaag was dat van een ooievaar (helaas alleen mn telefoon bij als camera). Een ooievaar kondigt 'geboorte' aan. Soms ik dat letterlijk, zoals voor de bijna-grootmoeder die ook voorbij kwam. Maar voor mij kondigt ze meer symbolisch een 'geboorte' aan, ofwel vernieuwing. Ze bracht mij een mooie bevestiging van de al eerder genoemde vernieuwing die ik voel naderen. Ze bleef ook onverstoorbaar 'grazen' in het pas gemaaide veld. Waarmee ze me vertelt dat ik m'n voordeel moet doen met de kansen die voor het oprapen liggen, ik hoef alleen maar te vinden waar het veld voor mij is vrij gemaakt. En dat ik me dan niet van de wijs moet laten brengen door externe factoren, dat ik gewoon mn eigen gang moet gaan en de benodigde tijd moet nemen.

Even later, bij mn walnoot boompje, liet een schattig jong spechtje me zien dat het echt niet gelijk perfect hoeft te gaan. Dat als je aan t begin van zo'n nieuw (stuk) leven staat, je niet gelijk weet hoe je moet vliegen, het eng en spannend is, je misschien niet gelijk de top bereikt, maar je al hoppend ook een heel eind kunt komen. Dat vliegen gaat dan vanzelf wel komen...

Soms heb ik van die dagen dat dingen om me heen me iets 'vertellen' ipv dat het gewoon iets is wat ik gezien heb... Het voelt dan anders, het trekt dan aan me, het roept me en langzaam ontsluit de boodschap zich dan. Ken je dat? Zie jij ze ook, van die boodschappen om je heen?


💜 Vivianne Medium- & Energetisch Therapeut viviannespraktijk@gmail.com

6 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page