top of page

Foto lezen, Readen & healen van of voor anderen.


Regelmatig krijg ik vragen of ik een foto wil lezen van iemand anders, kan kijken ‘wat er aan de hand’ is, wat er in iemands hoofd omgaat, wat of wie er achter zit enz. Of of ik een healing op afstand wil geven aan iemand die ze een warm hart toedragen, en meer van dat soort vragen mbt een 3e persoon.

Mijn eerste vraag is dan altijd heeft hij/zij hier toestemming voor gegeven, of zelf om gevraagd?


Vaak is dat niet het geval en is het vanuit de eigen beste bedoelingen, machteloosheid, radeloosheid, (liefdes)verdriet, vragen die men niet rechtstreeks kan of wilt stellen, angst, vermoedens of zelfs bepaalde vorm van nieuwsgierigheid.


Helaas kan en mag ik daar dan niet bij helpen!

Als medium & healer mag je namelijk nooit zonder toestemming van iemand hem/haar readen, healing sturen of andere energetische of mediamieke dingen doen! Zelfs niet als het met de beste bedoelingen is!

Je ontneemt de ander zijn keuzevrijheid en zijn proces… en eerlijk gezegd is het ook best onbeleefd om zomaar ongevraagd bij iemand ‘binnen te gluren’.


Ik kan en mag alleen werken vanuit een hulpvrager zelf.

Ik kan bv wel kijken wat er, vanuit de hulpvrager, voor uitdagingen of hindernissen op het ‘lijntje/de relatie’ naar de ander zitten, en je daar inzicht in geven en bij ondersteunen.

We mogen bv ook wel energetisch bepaalde dingen uitwerken (denk aan opstellingenwerk), ookal hebben die soms hun uitwerking op andere betrokken. Maar het uitgangspunt is dan altijd de hulpvrager zelf en zijn/haar uitdagingen, heling en benodigde inzichten. Het draait om zijn/haar proces en wat haar ziel aangeeft, en is er bv niet op gericht om een 3e persoon te beïnvloeden.


Bij een huisreiniging, kinderwens-afstemming of andere afstemming die bv en gezin, club of team betreft wil ik om die rede ook altijd instemming van alle gezinsleden/betrokkenen. Uitzondering zijn kinderen die nog geen toestemming kunnen geven en/of zich nog niet kunnen uiten. Dan is toestemming van de ouder voldoende, t liefst beide ouders. Al doende voel ik dan wel of de ziel van het kind mij ook toegang geeft.


Anders is het natuurlijk als het om een overleden dierbare gaat. Dan kan ik wel een foto of voorwerp lezen, mits de ziel dit toelaat.. Ja ook die hebben een keuze vrijheid….


Nee, ik mag &doe dat dat dus zelf ook niet voor/bij mensen die mij na aan het hart gaan… Hoe lastig en verleidelijk dat soms ook is... Het mag niet!



Wist jij dat? Dat een medium nooit iemand ongevraagd mag readen of healen?



💜Vivianne

Medium- & Energetisch Therapeut




Recente blogposts

Alles weergeven

Gemis

bottom of page