top of page

Gemis


28 September, jouw geboortedag lieve mama❣ Vandaag zou je 83 zijn geworden …. Weer de foto met je laatste verjaardagszoen…. Ik weer een jaartje ouder, maar jij voor altijd 61….


Ik was vandaag te druk om er veel bij stil te staan. Toch voel ik het al een paar dagen, maar anders dan de afgelopen jaren. Het gemis is er altijd wel, de ene dag wat meer dan de andere, en heeft een vast plaatsje in mijn leven gekregen, samen met de onvoorwaardelijke hartverwarmende liefde die ik van je meekreeg. Maar zo rond je verjaardag en sterfdag is het er toch wat meer dan anders. Net zoals anders ben ik bij pa een bakkie gaan doen en bloemen gaan brengen. Maar dit jaar voel ik me net wat meer ontheemd en wiebelig. Door pa’s dementie kunnen we het niet meer delen zoals anders. Het is niet langer in het huis wat jij met zo veel liefde had ingericht en bewoond, ook al was het maar kort. Niet meer in de tuin die je zo lief had en waar je zo van genoot na als die jaren op het schip met hooguit wat bloembakken. Niet meer de plek waar we je laatste jaren en dagen hadden doorgebracht… Het was daar toch altijd nog een beetje thuis komen bij jou…. Er mist een stukje basis en thuiskomen aan… Het voelt weer net wat leger, nog een stukje meer zonder jou ….


Lieve Mam, jouw liefde stroomt door mijn aderen en raak ik nooit meer kwijt, en vandaag ben je nog weer een beetje meer in mijn hart dan anders.. maar potverdorie wat mis ik je!


Mam Ik hou van je! Altijd! ❤Vivianne




Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page